Friday, June 11, 2010

Mereka Berkorban Untuk Islam

Buat kali ini saya tidak dapat menonton secara live persidangan muktamar dengan sepenuhnya. Akibat permasalah internet semalam putus-putus dan line server video tersebut mungkin terlalu berat.

Namun, alhamdulillah setelah bertubi-tubi saya cuba tekan sana-sini dapat jua ditonton beberapa kerat. Selebihnya hanya melayari beberapa laman web, blog yang membuat liputan, siar gambar persidangan muktamar.

Kelihatan gambar di atas ini cukup menggambarkan bagaimana suasana mereka yang sedang bertungkus lumus membantu memartabatkan Islam.

Muktamar PAS mesti dan perlu kita tonton. Jika tidak.. amatlah rugi. Sebab apa saya mengatakan demikian? sebabnya muktamar pas memang jauh berbeza dengan mesyuarat agung UMNo. Muktamar pas banyak isu yang dibincangkan dapat meningkat pemikiran rakyat Malaysia. Di sana juga banyak kalam penambah thaqofah agama bagi sesiapa yang mengikutinya. Berbanding dengan mesyuarat agung umno banyak buang masa berteka-teki saja.

Mereka sudah berkorban. Kita sediakan sedikit masa untuk ikuti dan ambil tahu. Mungkin kita pula akan berkorban untuk ini di masa mendatang InsyaAllah.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP