Thursday, November 12, 2009

SyafahumuLLah

Baru ni, 4 November 2009 saya dan beberapa sahabat lain yang baru saja pulang dari kaherah terus pergi menziarahi orang yang dikira berpangkat paling tinggi di Mansurah iaitu Tuan Pengerusi DPMM kita al fadil Us Amirul Hasim diantara yang ditahan di WAD. Dia ditahan pada asalnya demam biasa, mungkin pada awalnya pihak hospital ingin ambil langkah berjaga-jaga. Jadi, ditahan juga la di Wad. Hingga hari ini setelah di cek katanya Positif. Allahuakbar.

Cumanya, bila dapat khabaran sebegini sapa-sapa pun akan rasa cukup bimbang, bukan demam biasa-biasa ni. H1N1 tu. cuma, bila dengar balik pendedahan dari adik-adik medic terasa agak lega la. sebab jangkitan ini ada peluang InsyaAllah untuk sembuh tu, masanya tidak lebih seminggu jangkaanya. Selain tu agak berisiko, jika mereka yang dijangkiti ada mengalami masalah kesihatan lain.

Namun, apa pun kita perlu mengambil sikap berjaga-jaga agar terselamat. Tambahan pula sekarang kita telah masuk ke musim sejuk , katanya lebih mudah jangkitanya. Mungkin kelembapan cuaca sejuk, badan kita pun agak lemah. Jadi, banyak-banyak la makan pil barakah dan air masak panas. Katanya boleh terhindar. Saya sampaikan saja. Ingin kesohehan sila rujuk Doktor.

Hari ini bertambah lagi hampir 3 orang yang belajar di Mansurah saja yang ditahan di Wad. Sebelum ini pun sudah ada sahabat kita seorang dari Kuliah Perubatan, alhamdulillah sudah sembuh. Syukur.

Walaupun langkah usaha yang telah cuba. Jangan lupa doa dan sentiasa bermunajat. Sama-sama kita doakan agar disembuhkan dan kita semua selamat.

Tadi, di Dewan PJA kita telah berkumpul sama-sama bermunajat. Kesedaran ini amat bagus dan perlu diteruskan supaya kita sentiasa bergantung dan mendekatkan diri kepada Allah disamping kita berusaha.

Akhirnya, semoga cepat sembuh...ameen..

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP