Friday, October 16, 2009

Tetamu : Us Taib Azamudin dan Rombongan


Walau dalam kesibukan alhamdulillah syukur YB Tuan Guru Us Taib Azamuddin menerima undangan untuk menghadiri ke teratak sewa kami baru ni.

Rombongan sebenarnya rancangan awal hanya sekadar datang untuk menziarahi bumi Mansurah. Pun begitu, Pihak DPMM turut mengambil kesempatan untuk adakah majlis sempena kehadiran dan besar harapan adalah mengutip mutiara ilmu dan tip semangat menuntut ilmu darinya.

Setelah selesai saja beliau memberi Tasjiat/Motivasi kepada Mahasiswa yang berada di cawangan Mansurah ni, sebelum tiba ke teratak kami, tidak ketinggalan rombongan meluangkan masa untuk menziarahi teman kita di Zagazig yang kemalangan tempoh hari sewaktu perjalan untuk bersama-sama dalam suatu Majlis Ilmu iaitu Ceramah yang dianjurkan oleh Suara Mahasiswa di Dataran Hayyu Asyir.

Kami menanti ketibaan dengan sedikit penyediaan makanan ala arab. YB sebelum bertolak ke Zagazig dalam perbualan menyatakan : " kalau ada kabab sedap juga..ya la dah datang mesir takkan nak makan Malaysia..tak elok untuk kesihatan kalau dok mesir banyak makan makanan Malaysia...". Dengan nada melawak. Jadi kami berbesar hati terus cadangkan sediakan kabab dan segala serba serbi Salatah arab dan lain-lain.

Disamping menjamu selera kami sempat juga berbual menanyakan pengalaman dan banyak perkara dikongsi. Tidak lain, banyak mengingatkan kepada kami supaya bertanggungjawab terhadap ilmu yang dipelajari dan balik bantu Islam.

Sekadar itu-bersama Ulama' Ummah.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP