Thursday, October 22, 2009

Majlis Bacaan Kutub Sittah-Tahniah PMRAM

Majlis Bacaan Kutub Sittah yang cuba digagal oleh pihak JPMK!!. Akhirnya berjaya dilaksanakan dengan penuh keberkatan dan membuatkan hati anak-anak yang merantau mencari ilmu di bumi anbiya' ini menangis dan amat menghayati kemurnian ilmu Islam.

Saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan tahniah buat PMRAM yang berusaha gigih menghidupkan majlis ilmu yang justeru menyedarkan jiwa-jiwa para azhari dan terus bersemangat menghayati ilmu Islam dengan penuh keberkatan.

Berkat majlis kali ini sebenarnya!! kata seorang sahabat. mana tidaknya, penuh halangan. Asalnya dapat dilaksanakan di dewan yang amat selesa, akhirnya angkara pihak tidak bertanggugjawab!!. habis mereka terpaksa berada di lantai untuk menghayati ilmu yang amat mulia.

Tahniah buat mereka yang telah terpilih untuk menghadari majlis ini. Majlis yang seakan konvo, namun amat berbeza. Tidak hanya Program untuk tujuan menerima ijazah sahaja semata-mata.
Bahkan dihidangkan mutiara ilmu bersama Ulama' tersohor.

Dulu PMRAM tiap tahun melaksanakan konvo yang hari ini kita lihat sendiri pihak JPMK ikut juga cara PMRAM buat konvo. Jadi PMRAM tidak sekali akan melaksanakan Program yang dah ada..sama ja..

Akhirnya kita lihat hari ini, betapa idealismanya PMRAM maka terlaksananya majlis yang tidak pernah dilaksanakan mana-mana pihak lagi. Ini idea PMRAM. Nak diikutkan plak ke..?

Semoga idea ini dapat diteruskan dan berkekalan perlaksanaanya peringkat PMRAM.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP