Thursday, April 16, 2009

Filem sang murabbi

Assalamualaikum...wbth..


Pejalanan hidup sang murabbi Ustaz rahmat yang dilakonkan semula oleh beberapa pelakon yang saya rasakan dari pendokong Partai Keadilan Sejahtera (PKS) memang seronok ditontoni dikala kita kepenatan dalam melaksanakan kerja-kerja dakwah.

Tontonlah...best...

Walaupun filem ini sudahpun melebihi setahun lamanya ditayangkan.Namun sukar untuk saya gambarkan betapa filem ini penting untuk ditontoni berbanding dengan filem-filem lain kemungkin ada yang masih belum menontonya.Dan saya syorkan kepada kawan-kawan untuk menontonya agar sama-sama kita sedari bahawa kerja dakwah ini betapa memerlukan pengorbanan yang tinggi.

Ikhwanku yang dikasihi,

Sungguhpun saya mempromosikan filem yang tepu dengan langkah-langkah penggerakkan dakwah,pengorbanan,kesukaran dalam dakwah yang begitu tenang dihadapi oleh Us Rahmat.Namun terus terang saya katakan bahawa saya bukanlah seorang yang sehebat itu malah sedikit pun tidak.Ya Allah jauhnya kita..

Manakah kita selaku muslim yang diberi amanah tulang empat kerat yang dianugerah free of charge tanpa apa-apa bayaran?.Semuanya akan dipersoalkan di akhirat kelak..



3 comments:

- ismisyakila - April 16, 2009 at 9:36 AM  

Assalamualaikum wbt.

I'm strongly recommending everyone to watch this film.

Menyuntik kembali semangat kepada siapa2 yang merasakan futur dalam memperjuangkan jalan dakwah tidak kira kepada manusia lain mahupun diri sendiri.

Rasa tidak puas menonton hanya sekali :)

kuntau April 20, 2009 at 11:27 AM  
This comment has been removed by the author.
Syahadah Hafeezah October 15, 2009 at 12:35 AM  

Memang cerita ini sangat bagus.

Bila agaknya Malaysia akan keluar dengan genre sebigini?

Bilamana persoalan dakwah, tarbiah dan harokah itu bukan lagi soal-soal rahsia dan khusus untuk sesetengah kelompok sahaja?

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP