Wednesday, April 14, 2010

Kempen Selamatkan Mansurah : Taati Kepimpinan

Assalamualaikum.

Pertamanya saya ingin mengucapkan tahniah dan takziah buat Badan Pengurus PMRAM dan AJKT HEWI PMRAM yang baru saja memegang tapuk kepimpinan bagi sesi 201o. Mereka yang terpilih menjadi kepimpinan pada tahun ini adalah melalui proses pilihanraya secara pengundian. Bukan seperti tahun kebiasaan, menang tanpa bertanding.

Keduanya, tahniah juga diucapkan kepada barisan kepimpinan Badan Pengurus PMRAM dan AJKT HEWI PMRAM sesi 2009 kerana dapat melunaskan tanggunjawab dengan sebaiknya. Semoga segala amalan ibadah mulia ini dikurniakan redho dan rahmat dariNya.

Selaku ahli kita juga tidak terlepas dari tanggungjawab bagi memperkuat dan memperkukuhkan kesatuan PMRAM. Tugasan yang perlu kita laksanakan terlalu banyak dan memerlukan kesepaduan kerjasama. Jadi, marilah sama-sama kita berganding bahu dalam melaksanakan tanggungjawab amar ma'ruf nahi mungkar. Seterusnya sentiasa taati kepimpinan di dalam setiap agenda yang dirancang.

Sabda Nabi S.A.W : "Sesungguhnya apabila manusia melihat kemungkaran dan mereka tidak mengubahnya adalah dibimbangkan yang Allah akan menyiksa mereka semua".

Terakhirnya, kita ketahui bahawa melaksanakan amar ma'ruf nahi mungkar juga adalah amalan soleh. Ianya memperlihatkan ditahap manakah iman kita. Jadi, demi untuk mempertingkatkan keimanan dan dikurniakan mati dalam keadaan husnul khatimah maka bersegeralah kita laksanakan. Tidak lagi bertangguh-tangguh kerana antara ciri-ciri untuk mati dalam keadaan husnul khatimah adalah tidaklah menangguh-nangguh untuk melakukan amalan soleh.

Ayuh!

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP