Wednesday, January 20, 2010

Mari Bermunajat

Himpunan munajat se- Mansurah perlu diadakan? Pertanda amaran untuk mendekatiNya. Setelah meneliti kepada permasalahan berlaku kebelakangan ini yang menimpa warga Mahasiswa yang bermukim di bumi banyak sejarah ini. Mengikut catatan sejarah Islam seketika dahulu betapa kuatnya kubu pertahanan yang diperjuangkan oleh tentera Solahuddin Al- Ayyubi yang mana tentera Israel tidak dapat memasuki bumi El- Mansoura ketika peperangan solbiah.

Maka hingga sekarang, dinamakanya bumi Mansurah asal dari kalimah nasoro. Namanya yang sangat indah. Tidak perlu kita mencemari nama seindah bumi para anbiya' ini. Ingatilah bahawa kita berada di akhir zaman yang bakal bertemu hari Qiamah pada bila-bila masa saja.

Maka, tidak kiralah siapa kita. Segala tanggungjawab terpundak atas kepala kita sendiri. Kita tidak mengetahui siapakah yang terbaik yang akan mendapat Redho dan Rahmat dariNya di akhirat kelak. Baiknya mereka tidak semestinya terus baik dan yang jahatnya mereka tidak semestinya terus dalam kejahatan.

Kunjungan bala tidak memilih sesiapa. Samada yang sedang bersitirehat di bilik tanpa mahu menggauli masyarakat disebabkan keserabukan. Mereka yang berilmu yang tidak mengamalinya. Mereka yang mementingkan dirinya sendiri. Mereka yang sangat soleh tanpa mahu berdakwah mereka yang masih belum soleh. Sesungguhnya bala itu tidak memilih sesiapa.

Tidak termampu dengan usaha daya kita semata-mata menangani segala permasalah. Tanpa kita mengadu dan bermunjat padaNya. Jadi, marilah kita sama-sama bermunajat.

Suara munajat perlu bergema di MANSURAH!!

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP