Wednesday, July 28, 2010

Kurniaan Berharga

Firman Allah : Ya Tuhan ku, jadikanlah anakku dan cucuku orang yang tetap melaksanakan solat, ya Tuhan kami perkenankanlah doaku. Ya Tuhan kami, ampunilah aku dan kedua ibu-bapaku dan semua orang yang beriman pada hari diadakan perhitungan (hari qiamat)." (Ibrahim : 40-41)

Menziariahi Sofiyyah anakUs Fadzil yang selamat dilahirkan hari rabu 21 Julai baru-baru ini. Kami baru diberi kesempatan untuk menziarahi walaupun agak keterlewatan. Masih belum berkesempatan menziarahi anak Us Akhi Kamil dan Us Saiful. InsyaAllah berkesempatan kami sampai.

Apa-apa pun ucapan tahniah diucapkan kepada ketiga-tiga pasangan yang dikurniakan cahaya mata yang merupakan amanah yang sangat besar.

Di dalam kutaib ( kitab kecil) Risalatun Li Waladie karangan Al-Hafiz Jamaluddin Al Farj Ibnu Al- Jauzi menyebut saranan yang sangat penting kepada ayah dan ibu adalah mendidik anak-anak dengan ilmu dan amal. Antara lain adalah mendidik anak-anak bertaqwa kepada Allah merupakan pembuka pintu ilmu. Mengenali tentang ilmu agar mereka kenal apa itu Islam dan sentiasa bersedia menyumbang tenaga (amal) untuk Islam.

Sirul ala barokatillah...mabruk! Doakan kami jua yang sedang menanti saat debaran ini.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP