Saturday, May 1, 2010

Niat Bodoh Pemuda UMNO

Tersangat samsengnya seorang Pemuda UMNO yang telah menyatakan hasratnya Ingin Membunuh Tok Guru Nik Aziz Nik Mat sehinggakan sanggup dihukum gantung. Seolah-olah tidak kena pada tempatnya untuk dia bertentang.

Saya yakin dan percaya ugutan sebegini tidaklah mengugatkan keyakinan seorang Ulama' dan juga pemimpin ummah seperti Tok Guru Nik Aziz untuk berjuang dan menegakkan kalimatuLLah. Bah bertambah-tambah keberanian kerana syahid adalah cita-cita pasti yang diidam-idamkan.

Saya menganggap juga sikap yang dilakukan oleh Mohd Safuan Hilmi ini telah menonjolkan sikap penakutnya kerana hanya menyuarakan melalui ruangan Facebook sahaja. Namun setelah diberi tekanan ramai terhadapnya lalu dengan rasa takut beliau telah menghentikan Facebooknya. Ini sikap Umno semenjak dulu hingga sekarang di mana-mana sahaja. "Baling batu sorok tangan. Boleh juga dianggap seperti pokok kayu yang buruk kering kontang. Nampak kuat tetapi apabila diketuknya reput.

Sepertimana disebut di dalam Firman Allah Swt :

" Dan apabila engkau melihat mereka, tubuh mereka mengagumkanmu. Dan jika mereka berkata, engkau mendengarkan tuturkatanya. Mereka seakan-akan kayu yang tersandar. Mereka mengira setiap teriakan ditujukan kepada mereka. Mereka itulah (musuh yang sebenar), maka waspadalah terhadap mereka; semoga Allah membinasakan mereka. Bagaimana mereka dapat dipalingkan dari kebenaran?. ( Surah Al Munafiqun : 4)

Saya yakin dan percaya juga, tindakan mepersendakan dengan ugutan sedemikian beliau Mohd Safuan Hilmi sedang dalam keadaan ketakutan akibat kemarahan seluruh rakyat Malaysia terhadap perbuatan kejinya. Jiwanya sangat kosong. Hatinya sentiasa bersangatan sakit.

Marilah kita sama-sama mendoakan supaya Allah menyedarkan dia dan kembali ke pangkal jalan yang sebenar. Selain itu tindakan yang setimpal dikenakan terhadap beliau terhadap perbuatnya yang boleh mengancam tersebut. Sepertimana yang dilakukan oleh DPPP dengan membuat laporan pihak polis.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP