Thursday, May 27, 2010

Jatuh Khilafah, Pemimpin sekular

Firman Allah S.W.T : "Mereka ingin memadamkan cahaya (agama) Allah dengan mulut ( ucapan-ucapan) mereka, tetapi Allah tetap menyempurnakan cahaya-Nya meskipun orang-orang kafir membencinya". (Surah As-Sof : 8)

1- Setelah kejatuhan Khilafah Uthmaniah pada tahun 1924 yang berakhir di Turki. Maka segala strategi musuh untuk menjayakan visi dan misi mereka seakan semakin berjaya. Antaranya memecah-belahkan umat Islam supaya menjadi puak-puak yang kecil. Tidak lagi bersatu atas nama Islam. Bahkan, hanya bersatu kerana sesebuah negara ataupun pertubuhan-pertuhan kecil yang tidak bersifat universal.

2- Mereka juga berjaya mendidik pemimpin-pemimpin yang menganut Islam untuk berfikir sepertimana mereka berfikir. Iaitu menerapkan fahaman sakularisma dan 'ma'.. 'ma'.. yang lain. Antaranya Mohd Ali Basyar dan Mustafa Kamal Attartuk.

3- Setelah itu, dengan mengkambing-hitamkan pemimpin-pemimpin ini. Maka mereka berjaya untuk menerapkan cara berpakaian, cara belajar, cara berorganisasi, dan lain-lain bukan mengikut cara Islam. Setidakpun ambil separuh tinggal separuh.

4- Hingga sekarang fahaman ini masih berlarutan sehinggalah di Tanah air Malaysia sendiri terpengaruh dengan pembawakan ini yang dipimpin oleh UMNO. Mereka tidak lagi meyakini cara Islam akan berjaya untuk memimpin negara. Hanya dengan cara baratlah akan membawa kejayaan. Mereka telah membawa faham jumud sebagai cara pentadbiran Malaysia.

5- Jika kalian menonton video di atas, hingga sekarang pihak penjajah tidak pernah jemu berusaha untuk menguasai seluruh dunia. Melalui pelbagai cara. Samada cara lembut, mahupun dengan cara kezaliman!.

6- Jadi, kita selaku ummat Islam mestilah bersatu, merancang demi melihat Islam kembali bersinar menakluki Dunia. Bukanlah dengan semangat membabi-buta. Bahkan mestilah dengan cara yang terbaik mengikut landasan ilmu dan perancangan terbaik.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP