Wednesday, March 24, 2010

Mendekatkan Diri Kepada Allah

Salah satu cara kita menghidari diri kita dengan perkara-perkara batil adalah dengan menyibukkan diri dengan majlis-majlis ilmu dan aktiviti amal. Elakkan dari hidup bersendirian kerana ianya mengundang godaan syaitan agar melakukan perkara yang tidak sepatutnya. Hendaklah sentiasa hidup dalam berpesatuan.

Majlis mengingati RasulluLLah yang dianjurkan DPMM adalah antara program yang perlu diteruskan untuk menambahkan rasa kasih dan sayang kita kepada Nabi Muhammad S.a.w.sebagai qudwah terbaik sekalian manusia.

Setiap gerak geri Nabi kita adalah contoh yang sangat terbaik untuk diikuti. Samada secara peribadi, keluarga, masyrakat dan juga pentadbiran negara. Segalanya Baginda Nabi Muhammad S.a.w telah lalui dan hadapinya.



Fikirlah setiap perkara buruk ingin kita lakukan. Tetiba Nabi S.a.w muncul dihadapan kita. Apakah tidak kita merasa malu?

Kesimpulanya. Carilah peluang-peluang masa yang boleh kita menghadiri majlis yang boleh mendekatkan diri kita kepada Allah S.w.t. Kerana ingatilah satu pesananan dari guru ana, hati kita jika tidak diberi makanan rohani melebihi tiga hari maka hati akan mati dan menjadi keras.

SubhanaLLah..........

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP