Monday, December 7, 2009

Usrah Syeikh Abdul Halim Mahmud

Berkat diberi nama usrah kumpulan Syeikh Abdul Halim Mahmud RahimahulLahu Ta'ala yang di dalamnya mempunya 10 anak usrah termasuk ketua, akan terus cuba bergerak demi memastikan kalimah Allah, dan peringatan antara satu sama lain sentiasa tersemat di dalam hati setiap invidu muslim.

Inilah ahli usrah kami :-

(Ketua : Abdul Kadir Umar)
1) Muhammad Naim Md Salleh
2) Khairul Asraf Hamzah
3) Ahmad Nuhairi Abdullah
4)Mohammad Izharuddin Abdul Halim
5) Ahmad Zulkarami Mohammad Mokhtar
6) Mohd Al-Hafiz Ismail
7) Muhamad Nazir Wahid
8) Mohd Shahriman Ibrahim
9) Mohd Najib Mat Idris

Saya cukup bersemangat melihat anak-anak usrah yang berseri-seri sangat bersungguhan untuk menghayati dan mentadabbur ayat suci Al Quran karim, Hadis Nabi S.a.w, serta sirah melalui medium usrah. Ditambah lagi kecintaan untuk merapatkan hubungan silaturrahim amat mendalam sentiasa mengenal berkasih sayang kerana Allah.

Mudahan kami terus istiqomah dalam menerusi perjalanan usrah yang telah dibahagikan. Harap juga kesemuanya mengambil ihtimam (penting) dalam memastikan keberjayaan usrah atau lebih dikenali sebagai (Muzakarah Berkelompok ) di DPMM ini setelah kita berpekik di dalam mesyuarat agung menyatakan kepetingan usrah dan tanggungajwab menjayakanya, walaupun beberapa cadangan yang dilontarkan tidak dipersetujui hanya usul sahaja yang diterima pakai.

Usul yang disebut-sebut bunyinya begini :-

Memegakan Muzakarah Berkelompok diseluruh peringkat ahli dan mewajibkan penglibatan semua pihak.

Nota : Cadangan perlaksanaanya dinyatakan. Namun, boleh dikatakan semua ahli mesyuarat MAT 17 tidak bertuju dan mencadangkan agar dibincangkan semula mengikut kesusaian. hanya usul sahaja dipersetujui.

Namun ianya tidak akan dapat dijayakan sekiranya kesungguhan setiap ahli di dalam mewajibkan kehadiranya pada setiap minggu (Jumaat) usrah yang ditetapkan, termasuk komitmen Naqib dalam melaksanakanya hambar. Muhasabah buat kita semua.

Kembali semula kepada cerita hal usrah kumpulan saya. Suka saya nyatakan, kumpulan ini mungkin tidak sehebat kumpulan lain, cuma harapan agar terus istiqomah dalam melaksanakanya baik liqo' secara ilmi mahunpun amali.

Ceria-ceriakan usrah dengan menjamu selera..huhu..

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP