Sunday, November 8, 2009

Terkini : 3 Tauzi' Tanpa Izin BKAN ke Mansurah

Pada awal lagi saya ingat malas nak mencemari dengan contengan nama-nama KeIsmaan di ruangan blog ini. Amat memalukan dan sangat pelik. Tetapi memandangkan masalah yang berlaku sangat keritikal hingga saat ini telah berlaku pentauzi'kan dengan cara lari-lari. Maka saya perlu tulis dan sampaikan.

Ya lah, pada pemikiran sesiapa pun dan saya sejak dulu bila datang Mesir mana ada pesatuan yang paksa-paksa, lari-lari, dan memang dah janji dari Malaysia lagi. Apabila sudah tiba di Mesir kena ikut mereka. Apa punya sikap ni?? Tidakkan memalukan kita bahawa, sikap keterbukaan Mahasiswa disempitkan bagaikan budak-budak, main lari-lari dan paksa.

Lebih elok dan harmoninya jika mereka ikut betul-betul prosedur yang telah disusun rapi oleh Badan Kebajikan Anak Negeri Masing-masing. Sedangkan pengurusanya tidak mengira apa-apa ideologi. Terpulang itu pemikiran masing-masing.

Apabila berlaku hal demikian, perspektif adik-adik baru akan menjadi buruk pada tindakan kalangan Mahasiswa Al-Azhar sebegini. Nampak senyum sampai ke telinga, rupa-rupanya ada udang disebalik mee.

Sungguh memalukan. Tidakan rebut-rebut, bawa lari. Cuba kita lihat, bukanlah DPMM atau mana-mana cawangan tidak boleh nak pergi rebut balik. Cumanya, memang sangat hodoh perangai cam ni.

Mansurah sendiri dapat dikenal pasti dah 3 orang ikhwah yang dibawa lari ke sini, tanpa ikut BKAN. Pelik bukan?

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP