Thursday, November 19, 2009

KCB Ketenangan kepada Penonton

Dua hari lepas saya berpeluang menonton filem yang agak menarik dan kemungkinan mendapat perhatian kalangan penuntut yang belajar di pelembahan Nil ini dan juga tempat lain. Di dalam cerita tersebut banyak kisah-kisah menarik yang telah menambat hati untuk terus menonton, ditambah lagi mengisahkan suasana dan keadaan belajar di bumi Mesir.

Filem sebegini rasanya agak patut saya beri komen sokongan, termasuk filem-filem sebelumnya seperti sang murabbi, ayat-aya cinta dan lain-lain yang telah mencerminkan kehidupan cara hidup islamic dan memberi suatu ketenangan kepada penonton.

Realiti masyarakat hari ini ramai mengisi masa rehat mereka dengan menonton bahkan kebanyakkan pula mudah terpengaruh dengan suasana sesebuah filem. Sehinggakan mereka terikut-terikut dengan gaya hidup si pelakon. Maknanya pengaruh filem sangat besar.

Jadi, dalam perkara ini alangkah bagusnya di Malaysia dikembang luaskan filem-filem seperti keluaran Indonesia ini seperti yang telah wujud di Malaysia drama bersiri nurkasih yang telah memenangi hati rakyat Malaysia. Sehinggakan ada penonton yang minta mengulangi drama tersebut tanpa iklan. Sudah tentu drama tersebut sesuai dan lebih tenang untuk ditonton.

Sebab itulah saya ingin cadangkan kepada mana-mana pengarah filem di Malaysia tidak perlu shooting filem-filem yang mengarut-ngarut, seksi-seksa dan lain-lain. tinggal niat buruk tersebut.

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP