Saturday, November 7, 2009

ISMA Tauzikkan Pelajar Tengah Malam???

Hairan bin ajaib bin pelik,itulah ISMA.Berdasarkan cerita dari seorang sahabat,ISMA cuba mentauzi'kan pelajar akhawat selangor ke mansurah pada waktu dinihari sekitar jam 2.30 pagi tadi(5 November 2009).Kejadian yang disedari oleh ajkt hewi BKASM yang baru pulang dari ziarah sahabat-sahabat di tanta dan mansurah terkejut apabila mendapati ada beberapa orang akhawat ISMA cuba mengambil adik-adik baru untuk ditauzi'kan.

Dengan kekuatan anggota seramai 3 akhawat dan 2 ikhwah beserta sebuah van,mereka datang atas alasan ingin mengambil orang-orang mereka dan ingin mentauzi'kan sendiri mereka ke muhafazah.

Berdasarkan cerita yang disampaikan,tindakan mereka untuk mentauzi'kan sendiri rakan-rakan mereka ke muhafazah sebenarnya tidak diizinkan dan tidak dibenarkan oleh pegawai hal ehwal pelajar selangor.Dengan itu mereka mengambil tindakan untuk mengambil keluar adik-adik ini pada waktu malam,atas alasan adik-adik baru ini sendiri yang mahu mereka(ISMA) tolong tauzi'kan ke muhafazah.Mereka tidak mahu ditauzi'kan dengan USMB BKAN.

Setelah beberapa lama berbincang dan berbicara (4.30 pagi),akhirnya mereka terpaksa akur dengan keputusan yang telah ditetapkan oleh beberapa orang ajk USMB yang ada disitu supaya mereka (ISMA) serahkan tanggungjawab untuk pentauzi'kan itu kepada USMB BKAN.Mereka pulang dengan nada yang kecewa kerana misi mereka tidak berjaya dan telah digagalkan oleh sahabat dan sahabiah yang mahukan hubungan ukhuwah sentiasa terjalin.

"satu fikrah satu amal"


# ini ke akhlak yang dibawa oleh isma,datang rumah orang tengah-tengah malam,pastu nak buat pasal pula...#

p/s: cubalah ikut prosedur yang telah ditetapkan oleh pegawai...ini main nak sebat je...letih la macam ni kawan...

Dari : http://ibnusaleh86.blogspot.com

Komen saya : Belum berapa hari di Mesir sudah diajar oleh senior-senior ISMA menjadi kurang ajar, ikut la prosedur pengurusan elok-elok. Tahun lepas dah ada yang datang ikut kepala sendiri ke Mansurah tanpa ikut BKAN, lepas tu buat muka tak bersalah. tahun ni sudah-sudah la...

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP