Saturday, November 28, 2009

Cintakan Ulama'

habib umar Pictures, Images and Photos



“ Mengasihi orang - orang soleh , menghormati dan memuji mereka berasaskan amal bakti yang dilakukan oleh mereka adalah merupakan taqarrub kepada Allah . Para Auliya' ialah mereka yang disebut dalam firmannya :(yang bermaksud ) orang - orang yang beriman dan mereka bertaqwa . Keramat berlaku kepada mereka dengan syarat - syaratnya yang bertepatan dengan syariat . Serentak itu kita beri'tiqad bahawa mereka tidak berupaya memberi manafaat dan mudharat terhadap diri mereka semasa hayat mereka atau selepas matinya apatah lagi untuk mengurniakan sesuatu terhadap orang lain ”

1 comments:

Darul Quran Wal Hadis January 18, 2011 at 10:24 PM  

Sepengetahuan saya daripada sahabat ana yang pernah belajar di darul mustafa yaman,,banyak amalan2 yg bertentangan dengan akidah islam ,,antaranya 1) membuat perayaan dikubur2 nabi dan alim ulama .
2)membenarkan bernazar dan berdoa dengan menggunakan syafaat ulama yang telah mati 3)Mereka-reka zikir2 yang tidak di ajar oleh rasulullah4) mandi menghapus dosa pada 13,14,15 sya'aban dan banyak lg amlan rekaan yg dibuat dan dreka2,,,,alaikum bissunnati wa sunnati khulafa arrasyidin!!!!

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP