Saturday, August 15, 2009

Adakah berkesempatan ramadhan kali ini?

Ramadhan adalah bulan yang sangat mulia, bulan yang akan memadrasahkan diri untuk beramal soleh dan mencari keredhoaan Ilahi dan akan berterusan untuk bulan-bulan yang seterusnya. Persoalannya adakah kita diberi kesempatan untuk merasai kemanisan ramadhan kali ini?

Hanya doa yang mampu ku kirimkan buat Ilahi agar dapat sama-sama berkesempatan untuk berada dibulan yang mulia ini.

Bulan yang sangat mulia ini dinantikan ummat seluruh alam, kerana ianya mempunyai kelebihan yang tiada di bulan-bulan yang lain. Seperti disebut Hadis :

Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-

Antara lain disebut ; Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-

Oleh kerana itu, harapan yang tinggi kita sama-sama panjatkan doa agar kita dapat kecapi bersama dan berada dibulan ini demi mencari redhonya.

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP