Thursday, June 4, 2009

Kesedaran jiwa

Firman Allah swt : Apabila datang petolongan Allah dan kemenangan,dan engkau melihat manusia masuk agama Allah berduyun-duyun,maka ungkaplah tasbih dengan memuji Tuhanmu dan mintalah keampunanya,sesungguhnya ia sangat-sangat menerima taubat. ( Surah An Nasr )


Muktamar PAS yang sedang berlangsung di tanah air Malaysia banyak memberi pendidikan (tarbiah) kepada jiwa kita seluruh rakyat Malaysia.Tidak seperti muktamar UMNO yang banyak membelenggu keserabutan jiwa.

PAS yang bukan hanya sekadar parti politik,bahkan sebuah gerakan dakwah yang terus konsisten dalam merealisasikan perjuangan yang suci murni ini.Lihat saja kepada seluruh perwakilan yang hadir dengan kesungguhan ingin melihat Islam dapat ditegakkan dalam diri dan seteruskan negara tercinta.

Suka saya mendengar para perwakilan sering menyedarkan kerisauan dan peringatan saat ketika PAS diberi banyak kemenangan kini.Bukannya keseronokkan hingga melupakan perjuangan sebenar.Ini menunjukkan perkara yang sangat ditekankan ialah "Tarbiah".Bukan semangat yang tidak berpunca.

InsyaAllah yakin benar diberi kemenangan yang suci di masa mendatang memerintah negara dan melaksankan Islam jika pentarbiahan ini sentiasa di masuki dalam jiwa-jiwa para pendokong gerakan Islam ini.

Apabila jiwa pendokong itu telah bersinar dengan kekuatan rohani,berhubung dengan Allah dan berdetik dengan perasaan taqwa,pengertian-pengertian dan rahsia-rahsia yang tidak dirasai kecuali oleh golongan yang bertaqwa akan terbuka dan terdedah padanya.

Allahu rabbi.....

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP